Yleistä palveluista / Ajankohtaista / Pitkäaikainen yhteistyö JYSKin kanssa kasvaa ja vahvistuu

Pitkäaikainen yhteistyö JYSKin kanssa kasvaa ja vahvistuu

Referenssi 26.11.2024/

JYSKin Myymälöissä koetaan tilataulut yksinkertaisiksi ja selkeiksi viestintäkanaviksi kiinteistön huoltotarpeista.


Kodinsisustusketju JYSKillä on Suomessa 93 myymälää, tarjoten hyvää palvelua lähellä asiakasta. Laadukas asiakaskokemus ja työntekijöiden viihtyvyys ovat tärkeä osa JYSKin brändiä ja sen myötä heillä on ollut tarve luotettavalle kumppanille, joka pystyy tarjoamaan kattavat palvelut tilojen ylläpitoon ja tilamuutoksiin koko Suomessa.


Päivittäisiä ylläpitotöitä riittää valtakunnallisessa myymäläketjussa

”Kiinteistöt tietysti kuluvat käytössä. Meillä esimerkiksi ajetaan varastoissa trukeilla, ja ovet ovat kovalla kulutuksella, minkä myötä pientä paikattavaa ja korjattavaa ilmenee jatkuvasti,” Development coordinator Maiju Försti-Tarkiainen JYSKiltä kertoo.

Man in Vanin palvelut kattavat kaikki huoltotarpeet ympäri Suomen, mikä säästää JYSKissä niin myymälöiden kuin hallinnon resursseja. ”Jos lähtisimme itse kartoittamaan ja resurssoimaan toimijoita koko myymäläverkostomme päivittäisiä huoltotarpeita varten, työpäivät täyttyisivät pelkästään siitä. Tämä on todella kätevä, kokonaisvaltainen ja helppo konsepti, jonka te pystytte tarjoamaan.”

Development coordinator Maiju Försti-Tarkiainen, JYSK

Asiakaslähtöinen toimintamalli varmistaa sujuvan ylläpidon

Yhteistyön sujuvuus ja helppous korostuvat erityisesti Man in Vanin palvelujärjestelmän ansiosta. ”Kaikki tarjouspyynnöstä kartoituksiin ja tarkennuksiin hoituu teiltä sujuvasti ja hoidatte suoraan myös kommunikoinnin myymälän kanssa. Tämä täyttää todella hyvin meidän pikkuhuoltojen tarpeet ja toimii kätevästi. ”

JYSKillä on Man in Vanin palveluportaalin ja -keskuksen lisäksi otettu käyttöön myymälöihin tilataulut joiden kautta myymälät voivat itse suoraan tilata tarvitsemansa huollon tiettyjen raamien sisältä: ”Tilataulu on saanut todella positiivista palautetta. Myymälöissä koetaan tilataulut yksinkertaisiksi ja selkeiksi viestintäkanaviksi kiinteistön huoltotarpeista. Tämä on meille tärkeää, sillä myymälöissä työntekijöiden pääasiallinen tehtävä on palvella asiakkaita, ja nopeat ja yksinkertaiset huoltokanavat vapauttavat aikaa tähän päätehtävään tietokoneiden edessä istumisen sijaan”.

Konseptiremontit tarvittaessa hyvinkin nopeasti

Man in Van on ollut avainasemassa myös suurempien projektien toteuttamisessa JYSKille. ”Meillä yritys kehittyy jatkuvasti ja myymäläkonseptit muuttuu, ja sen myötä myymälöiden ulkoasua päivitetään ajoittain. Esimerkiksi 50 myymälään nopealla aikataululla toteutettu sisustusseinien maalausprojektimme oli iso ponnistus, johon tarvittiin ulkopuolista apua, ja teidän kanssa se saatiin näppärästi toteutettua sovitussa aikataulussa.”

Toinen merkittävä projekti oli pääkonttorimme remontti: ”Se oli minulle henkilökohtaisesti arvokas kokemus, sillä toimin siinä ensimmäistä kertaa itse vetovastaavana tällaisessa isommassa rakennusprojektissa. Se oli kovinkin opettavainen homma, ja se meni teidän kanssa niin hyvin kuin vain voi – sisältöä hiottiin moneen otteeseen ja Man In Vanin puolelta projektipäällikkö teki kaikkensa tarjotakseen meille parhaat ratkaisut. Aikataulu oli tiukka ja tarjouksen hyväksymisestä meni vain kaksi viikkoa kun työt jo aloitettiin. Kokonaisvaltaisesti kaikki suunnittelusta avunsaantiin ja tarvittaessa nopeaan reagointiin sekä jälkipuintiin olivat erinomaisella tasolla projektin ajan.”

Esimerkki yhdestä 50 myymälään nopealla aikataululla toteutetusta sisustusseinien maalauksesta

Laadukas kumppaniverkosto

JYSK arvostaa erityisesti Man in Vanin laadukasta kumppaniverkostoa: ”Palvelun tasosta on nähtävillä, että teillä on varmasti kova screenaus kumppaniverkostossa. Harvoin tulee mitään negatiivista palautetta myymälöiltä kumppaneista, jotka siellä ovat käyneet. Ja jos työn laadussa on ollut huomautettavaa, niin aina on hyvin asiakaslähtöisesti hoidettu kaikki kuntoon ja jäänyt itselle sellainen olo, että tässä pyrittiin kustannuksellisestikin löytämään asiakkaalle parhain mahdollinen ratkaisu virheen korjaamiseksi. Tämä asiakaslähtöisyys huokuu kaikesta tekemisestä. Me luotamme kyllä hyvin vahvasti teidän kumppaniverkostoon.”


Kokonaisvaltainen ja kasvava yhteistyö

Man in Van pystyy hoitamaan sekä pienet kiinteistöhuollon tehtävät että suuret projektit. Tämä auttaa JYSK:iä ylläpitämään johdonmukaisesti korkeaa laatua kaikessa kiinteistöihin liittyvässä ylläpidossa. ”Se, että teille tulee tutuksi meidän päivittäinen tekeminen pienempienkin korjaustöiden kautta, auttaa teitä ymmärtämään, kuinka tärkeää meille on konseptimme noudattaminen ja korkeiden laatuvaatimusten täyttäminen. Näin voimme jakaa tietotaitoa puolin ja toisin, ja isommatkin projektit sekä yhtäaikaiset konseptimuutokset sujuvat saumattomasti. Tämä mahdollistaa entistäkin sujuvamman yhteistyön,” Maiju kertoo.

Yhteistyö Man in Vanin kanssa on jatkunut keskeytyksettä jo vuodesta 2012 ja se on kehittynyt luottamuksen myötä. ”Meidän yhteistyö on ollut näin pitkäaikainen ja kasvanut, koska me luotamme teihin kasvavissa määrin. On myös helppo huomata, että te luotatte meihin asiakkaana. Se kertoo aika lailla siitä kokonaistilanteesta, että millä mallilla tämä yhteistyö tässä on.”


Yhteistyö laajentunut Ruotsiin

JYSK on ollut erittäin tyytyväinen Man in Vanin palvelukonseptiin, ja yhteistyö on herättänyt kiinnostusta myös kansainvälisellä tasolla. ”Teidän konsepti on huomattu meillä myös konsernitasolla. Olemme olleet vaikuttuneita siitä, kuinka hyvin yhteistyö on toiminut Suomessa ja tuoneet tätä esille kansainvälisissä yhteyksissä, ja nyt laajennammekin tätä yhteistyötä Ruotsiin. Tämä kertoo omaa tarinaansa siitä, kuinka tyytyväisiä olemme ja kuinka huomattava tällainen kokonaisvaltainen palvelukonsepti on meidän toiminnan kannalta.” 

Man in Vanin palvelumalli onkin otettu käyttöön myös Ruotsissa ja JYSK odottaa sieltä yhtä hyviä tuloksia kuin Suomessa. ”Kyllä Ruotsissa tahtotila on kova, että saadaan toiminnot samalle tasolle kuin täällä Suomessa ja nyt on saatu tilataulutkin käyttöön myös Ruotsissa. Toivomme, että lähtökohdat ovat yhtä hyvät ja tulokset yhtä positiivisia.”


Katso lisää kuinka teemme valtakunnallisesta kiinteistöjen ylläpidosta huoletonta – bittien ja paikallisten pakujen voimalla.