Tjänster / Kontakt

Vi ger service, vänd dig till oss!

Vill du beställa eller be om en offert? Du når oss dagligen via våra kontaktkanaler nedan. Här får du också alltid snabbast, dagsaktuell service när det gäller pågående och nya jobb.

E-post
service@maninvan.se

Telefon
08 – 446 832 66



Kontaktformulär

Fakturering

Faktura via e-post: inbox.lev.1433162@arkivplats.se

OBS! Fakturan måste vara i pdf-format och varje fil får endast innehålla en faktura med eventuella bilagor. Ett e-postmeddelande kan däremot innehålla flera fakturafiler. För att säkerställa en snabb hantering rekommenderar vi att fakturor som skickas via e-post märks med skanningstjänstens adress (= fakturaadressen).


Fakturor eller påminnelser som skickas till besöksadressen hanteras eller behandlas ej. Om en faktura eller en påminnelse skickas till besöksadressen eller av andra skäl inte kommer fram, står avsändaren själv för eventuella påminnelse- och förseningsavgifter.

Allmänna villkor och faktureringsanvisningar

Allmänna villkor och anvisningar för fakturering av underentreprenadarbeten.

Villkoren och anvisningarna gäller alla arbeten som beställts av Man in Van Oy (nedan MIV). Villkoren tillämpas alltid, såvida inget annat skriftligen överenskommits. Utföraren av arbetet (nedan Entreprenören) godkänner villkoren i samband med mottagandet av arbetsordern via MIVS beställarsystem.

Allmänt

  • Det är inte tillåtet att använda sig av underentreprenörer utan separat skriftligt godkännande från MIV.
  • All kontakt och alla frågor som rör uppdraget ska gå via MIV, såvida inget annat meddelats separat.
  • Personalen och/eller kunden på arbetsplatsen har inte rätt att beställa eller ångra ett uppdrag. Alla förändringar avseende uppdragets innehåll ska avtalas med MIV.
  • Om arbetsordern har ett fast pris ska eventuella tilläggsarbeten och -faktureringar godkännas skriftligen av MIV innan de utförs.
  • Om arbetsordern baseras på beräknat pris eller arbetstidsåtgång, får priset överskrida det beräknade värdet med högst 15 %. En motivering till varför det beräknade värdet överskridits ska alltid bifogas. Alternativt ska överenskommelse med MIV nås innan arbetet slutförs.
  • Platsbesök för att beräkna pris, besvara offertförfrågan eller av annan orsak räknas som icke-fakturerbart arbete, såvida inte separat överenskommelse finns gällande fakturerbarheten.
  • Betalningstiden för fakturor är alltid 30 dagar.
  • Såvida inget annat överenskommits, ska villkoren AB O4 när det gäller byggarbeten, AFF 30 när det gäller fastighetsarbeten och NL09 när det gäller byggprodukter alltid följas.
  • MIVS förbehåller sig rätten att använda bilder som laddats upp i systemet i marknadsföringen av sig själv eller sina kunder på till exempel webbsidor.

Säkerhet

  • Entreprenören ansvarar regelmässigt för att samtliga bestämmelser och krav gällande säkerhet på arbetsplatsen uppfylls i samband med att arbetet utförs.
  • Alla som deltar i arbetet eller vistas på arbetsplatsen ska ha genomgått SSG Entre.
  • Eventuella olyckor och observationer gällande säkerheten ska utan dröjsmål rapporteras skriftligen via länken som medföljer arbetsordern eller via e-post till service@maninvan.se

 

Tidsramar och utförande

  • Arbetsordern ska utföras inom den överenskomna tidsramen.
  • Om Entreprenören upptäcker att arbetsordern blir försenad i förhållande till vad som överenskommits, ska detta omedelbart rapporteras till MIV.
  • Blir arbetet försenat utan att Entreprenören rapporterat om detta, har beställaren rätt att häva arbetsordern med omedelbar verkan.

Konfidentiella uppgifter

  • Arbetsordern samt tillhörande uppgifter och dokumentation är konfidentiella och får inte lämnas vidare till tredje part.
  • Entreprenören förbinder sig att hemlighålla konfidentiella uppgifter, att inte röja dem för tredje part samt att avstå från att utnyttja uppgifterna i annat syfte än vad som behövs för att genomföra arbetet i enlighet den aktuella arbetsordern.
  • Entreprenören förbinder sig att förvara konfidentiella uppgifter på ett säkert sätt.
  • Entreprenören förbinder sig att kopiera eller förvara dokument och material som innehåller konfidentiella uppgifter endast i den mån dessa är nödvändiga för att genomföra arbetet i enlighet den aktuella arbetsordern.
  • Entreprenören förbinder sig att begränsa tillgången till konfidentiella uppgifter till enbart sådana anställda, för vilka uppgifterna är nödvändiga för att genomföra arbetet i enlighet den aktuella arbetsordern.

Uppförandekod

Fakturering

  • Innan faktura upprättas ska arbetet inrapporteras som utfört via länken som medföljde arbetsordern.
  • Betalningsvillkor är 30 dagar.

    Fakturan ska alltid innehålla:

    • Numret på arbetsordern
    • Platsen, där arbetet utförts
    • En noggrann specifikation av det utförda arbetet inklusive fakturaunderlag

 

  • Fakturan ska presenteras för MIVS AB inom 14 dagar från arbetets slutförande, såvida inte annat skriftligen överenskommits. Vi tar ej emot fakturor för arbeten som är äldre än 2 månader.
  • Vid faktureringen tillämpas omvänd moms (moms 0 %) för de arbeten som klassas som byggnadsarbeten enligt ML 1 kapitlets 2 §.
  • Om fakturan avser extraarbete som utförts som tillägg till ett uppdrag med fast pris, ska fakturan innehålla namn på den person hos MIVS AB som godkänt tilläggsarbetet samt ordernumret för själva tilläggsarbetet.
  • Fakturan ska innehålla en specifikation av arbetade timmar, material och eventuella övriga kostnader som uppkommit såvida inte fakturan gäller ett på förhand överenskommet arbete till fast pris. Vi godkänner inga separata tilläggsfaktureringar eller hanteringskostnader, såvida inte annat på förhand överenskommits.
  • Övrig dokumentation (rapporter, körjournaler osv.) lagras under den aktuella arbetsordern i MIVS-systemet eller skickas per post till besöksadressen.

Upphandlingar: För leverantörer av varor och tjänster

Vi växer och utvecklas ständigt och då och då söker vi efter eller upphandlar partnerskap i anslutning till de tjänster eller varor som vi förvärvat.

Om ditt företaget erbjuder varor eller tjänster som skulle kunna komplettera vår verksamhet ber vi dig fylla i formuläret bakom länken.

OBS: Du ska inte fylla i formuläret om du vill bli en del av vårt partnernätverk av lokala montörer, bygg- eller underhållsproffs. Läs mer om hur du blir partner här.

De uppgifter vi samlar in med hjälp av formuläret slussas till rätt kontaktperson hos oss, vilket hjälper oss att spara och administrera uppgifterna systematiskt så att vi kan ta fram dem när vi söker nya partner till olika typer av tjänster.

 

Leverantörsformulär