Yleistä palveluista / Ajankohtaista / Espresso House ja Man in Van – Kiinteistöhelppoutta yli 70 kahvilan valtakunnalliselle ketjulle

Espresso House ja Man in Van – Kiinteistöhelppoutta yli 70 kahvilan valtakunnalliselle ketjulle

Referenssi 4.3.2025/

Pohjoismaiden johtavalla kahvilaketju Espresso Housella on yli 70 toimipistettä Suomessa, joissa he tarjoavat asiakkailleen laadukkaita kahvilaelämyksiä viihtyisässä ympäristössä. Suuri asiakasvirta ja kovassa käytössä olevat tilat, huonekalut sekä laitteet vaativat jatkuvaa huolenpitoa ja kahvilatyön nopea tempo tuovat haasteita toimipisteiden ylläpitoon.

Linda Björk, Espresso Housen Facility & Maintenance Coordinator, toteaa:

“Pyrimme siihen, että työntekijöillä olisi mukavaa ja turvallista olla töissä. Lisäksi haluamme pitää vieraskokemuksen todella laadukkaana ja se vaatii, että tilat ovat aina kunnossa ja laitteet toimivat.”

Haasteena ovat myös hyvin vaihtelevat korjaustarpeet vesivahingoista polttimoiden vaihtoon ja laajan valtakunnallisen toimipisteverkoston töiden yhtäaikainen hallinta. Espresso Housen tavoitteena on huolehtia kaikesta kustannustehokkaasti ja ilman ylimääräistä stressiä kahviloiden työntekijöille, jotta he voivat keskittyä asiakaspalveluun.

Pienistä korjauksista suuriin ratkaisuihin

Man in Vanin monipuolinen palvelumalli on vastannut Espresso Housen ylläpitotarpeisiin erinomaisesti. Pienten, mutta tärkeiden korjausten, kuten valaisimien vaihtojen ja rikkoutuneiden koneiden huoltojen, lisäksi Man in Van kehittää myös kestäviä ratkaisuja pitkäaikaisiin ongelmiin”, Linda kertoo.

Yksi erityisesti Lindan mieleen jäänyt esimerkki Man in Vanin tarjoamasta huolettomuudesta on isoksi kustannuseräksi paisumassa ollut tapaus sohvien kanssa. Niiden jalat alkoivat pettää jatkuvan käytön myötä useissa kahviloissa. Ongelmaan oli mietitty monenlaisia ratkaisuja ilman kestävää vastausta. Man in Vanin tiimi tarttui haasteeseen korjaustöiden ohessa ja suunnitteli täysin uuden, kestävämmän jalkamallin.

”Teidän kehittämänne uudet jalat mahdollistivat sen, ettei muuten täysin toimivia huonekaluja tarvinnut enää vaihtaa”, Björk kiittelee.

Ratkaisun ansiosta Espresso House säästyi merkittäviltä uusilta hankinnoilta ja samalla ongelman pysyvä ratkaiseminen tuki kestävää sekä vastuullista toimintatapaa.

Kattava kumppaniverkosto ja ympäristöystävällisyys

Man in Vanin paikallisiin kumppaneihin perustuva toimintamalli tuo Espresso Housen kahviloiden ylläpitoon joustavuutta ja tehokkuutta. Huollot voidaan hoitaa läheltä, mikä vähentää pitkiä ajomatkoja ja niistä aiheutuvaa hiilijalanjälkeä.

Kuten Björk toteaa: “Teidän palvelu on tosi kätevä. Näen kuvat valmiista töistä, vaikka en itse ehtisi paikan päälle. On myös tärkeää, että korjauksia hoidetaan läheltä. Näin vältetään satojen kilometrien ajot, mikä on myös luonnolle ystävällisempää.”

Yhden luukun palvelu ja Man in Vanin palveluportaali tekevät arjesta helppoa

Man in Vanin keskitetty palveluratkaisu on helpottanut Espresso Housen kiinteistövastaavan työtä merkittävästi. Yksittäiset korjaustyöt voidaan hoitaa ja seurata valmistumiseen asti Man in Vanin tiketöintijärjestelmän kautta ilman tarpeettomia viiveitä.

“Se on ehdoton plussa, että niin paljon asioita saa yhdestä paikasta. Jos joutuisin itse soittamaan 15 firmaa saadakseni putkimiehen huomiseksi, se veisi tuhottomasti aikaa. Nyt riittää, että teen yhden tiketin ja voin seurata järjestelmästä työn etenemistä kuvien kera sekä tarvittaessa kysyä viestillä tarkennuksia”, Björk kertoo.

Palvelun sujuvuutta tukee myös keskitetty laskutus. “Ei tarvitse lähetellä laskutustietoja toimijoille ja odotella, milloin laskut saapuvat. Kaikki toimii todella helposti”, hän lisää.

Sujuva yhteistyö ja katse tulevaisuuteen

Espresso Housen ja Man in Vanin yhteistyö kehittyy jatkuvasti ja laajentuu myös muissa Pohjoismaissa. Tulevaisuudessa tavoitteena on tehostaa kylmälaitteiden ylläpitoa sekä tukea ketjun kahviloiden suurempia konseptiuudistuksia ja remontteja.

“Näen, että yhteistyö voi kehittyä paljonkin. Man in Van on jo nyt korvaamaton kumppani meille ja on hienoa, että pystymme tekemään tästä vieläkin laajemman kokonaisuuden”, Björk visioi.

Man in Van ei ole vain kiinteistöhuollon toimittaja – se on olennainen osa Espresso Housen ratkaisua, joka tekee arjesta sujuvampaa, kestävämpää ja ympäristöystävällisempää.

”Olemme olleet todella tyytyväisiä Man in Vanin kanssa tehtyyn yhteistyöhön yli 70 kahvilamme kiinteistöjen, kalustuksen ja laitteiston ylläpidossa. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan Man in Vania”, Linda Björk sanoo.

Katso lisää kuinka teemme valtakunnallisesta kiinteistöjen ylläpidosta huoletonta – bittien ja paikallisten pakujen voimalla.